Dziecko z ADHD w rodzinie i szkole
10 grudnia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 4 w Kaliszu Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja” z Kalisza zorganizowała szkolenie „Dziecko z ADHD w rodzinie i szkole - rozwiązania praktyczne”. Spotkanie odbyło się w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Autyzmu w Kaliszu pod mecenatem Pani Marszałek Marzeny Wodzińskiej – Członka Zarządu Województwa Wielkopolskiego.
rozpoznanie ADHD
Można zaryzykować stwierdzenie, że ADHD jest obecnie jednym z lepiej poznanych zaburzeń neurorozwojowych u dzieci i młodzieży, choć wciąż toczą się dyskusje kiedy je „rozpoznawać” i jak dziecko nim dotknięte „traktować” w domu rodzinnym i placówce edukacyjnej. Rosnący nieustannie poziom wiedzy o ADHD niestety nie generuje automatycznie wzrostu rodzicielskiego i nauczycielskiego poziomu umiejętności radzenia sobie z objawami zaburzenia w funkcjonowaniu dziecka , czego skutkiem bywa obszerny pakiet powikłań w okresie dorastania. Spotkanie zostało przeznaczone na omówienie skutecznych sposobów rozpoznawania wczesnych objawów ADHD oraz codziennego wspierania rozwoju dziecka w domu, w przedszkolu i szkole oraz w ramach współpracy tych środowisk.
Wykładowcą była dr Wanda Baranowska: adiunkt i prorektor ds. jakości kształcenia w Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi. Koordynator merytoryczny kilku projektów badawczych i szkoleniowych, realizowanych we współpracy zagranicznej, poświęconych rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych różnych grup uczniów. Specjalizuje się naukowo i praktycznie w zagadnieniach związanych z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży, w szczególności związanymi z zaburzeniami rozwoju. Autorka i redaktorka wielu książek oraz artykułów naukowych.