Metoda ta jest ukierunkowana na przywrócenie rozwoju neurosenso-motorycznego oraz integracje podstawowych ruchów i odruchów, układów koordynacji , a także umiejętności dla zapewnienia optymalnego funkcjonowania , rozwoju i nauki. Skierowana jest na aktywacje schematów odruchów w celu pobudzenia naturalnych zasobów , samoregulującej się siły pamięci genetycznej oraz zgodnego funkcjonowania układu sensorycznego i motorycznego. Powyższe osiągnięcie pociąga za sobą następstwa realizacji wszystkich możliwości w obrębie przetwarzania zmysłowego, umiejętności ruchowych, możliwości poznawczych, rozwoju emocjonalnego i osobistego. Metoda jest ukierunkowana na używanie wiedzy na polu neurologii i neuropsychologii w celu analizy i ułatwienia podstawowej integracji motorycznej ich poziomów , etapów, mechanizmów, procesów, strategii i struktury. Tworzenie programów integracji dla podstawowego układu ruchu z wyższymi kontrolowanymi ruchami i umiejętnościami, integrację wczesnego podstawowego układu motorycznego (ruchy rytmiczne, odruchy, naturalne umiejętności), integrację odruchów i reakcji trwających całe życie w obrębie całościowego rozwoju układu ruchu, uwydatnienie integracji motoryczno-sensorycznej i sensoryczno-motorycznej. Proces integracji zachodzi na poziomie neurologicznym i jednocześnie organizacja procedur i technik wykorzystuje wiedzę na temat naturalnych programów genetycznie uwarunkowanego funkcjonowania odruchu.
Dotyczy to:
– układu sensorycznego aktywacja receptorów w konkretnych miejscach ich lokalizacji,
– mózgu przetwarzającego informacje sensoryczne rozpoznanie bodźca i odpowiednia reakcja,
– układu motorycznego przedstawiającego odpowiedź motoryczną jako wynik wpływu konkretnych bodźców
Metoda ta łączy w sobie ocenę, korekcje, rozwój i integracje odruchów, układu ruchów pierwotnych z ruchami i nawykami kontrolowanymi.

Celem jest wyjaśnienie czy odruchy i ich schematy są obecne u dziecka lub dorosłego oraz ocena czy ich rozwój jest adekwatny do wieku , czy są zintegrowane na poziomie sensoryczno-motorycznym.

Głównym zadaniem oceny schematów odruchów jest znalezienie powodu słabej integracji lub jej opóźnienia. Każdy odruch ma swoja dynamikę oraz zadania . Ich opóźnienie może zaburzyć następny poziom rozwoju motorycznego oraz funkcjonowania poznawczego np. Niewłaściwe układanie dłoni w czasie chwytania może negatywnie wpłynąć na zdolności manualne , a w konsekwencji na pisanie i nieodpowiedni chwyt narzędzia pisarskiego, kolejna konsekwencją będzie zaburzona orientacja przestrzenna , jednostronne słyszenie oraz zaburzenia w słuchowym przetwarzaniu języka. Opóźnienia w rozwoju oraz integracji odruchów mają następujące następstwa; impulsywne reakcje oraz zaburzenia zachowania, opóźnienia w rozwoju, samokontroli, komunikacji i nauce, opóźnienia w formowaniu wyżej zorganizowanych i świadomie kontrolowanych ruchów i umiejętności.

Czas trwania zajęć 45 – 60 min w zależności od możliwości dziecka
Koszt zajęcia indywidualne – kontakt pod nr telefonu 609 629 194/785 095 375