NowaNadzieja.com.pl

Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym

 

mgr Bożena M. Musielak
Oligofrenopedagog, terapeuta, działacz społeczny, propagator arteterapii oraz aktywizujących metod pracy z grupą: pedagogiki zabawy i dramy. Inspiracje do swoich zajęć czerpie z wielu warsztatów, kursów, seminariów z zakresu psychologii, pedagogiki i medycyny. Wykształcenie: wyższe magisterskie. Kierunek: pedagogika. Specjalność: teatr. Studia podyplomowe w zakresie: edukacja i rehabilitacja osób (…) - Oligofrenopedagogika.

I. Arteterapia w szerszym znaczeniu jest interdyscyplinarną formą prowadzenia terapii przy udziale różnych dziedzin sztuki: plastyki, teatru, muzyki, a także z wykorzystaniem zabawy i kontaktu z naturą. Arteterapia inaczej terapia przez sztukę, terapia przez twórczość, jest uznaną formą pomocy psychologicznej, wspomagającą proces leczenia, rehabilitacji, znajdującą zastosowanie w rewalidacji. Oddziaływanie przez sztukę ma również duże znaczenie w procesie kształtowania emocjonalnego, intelektualnego i społecznego jednostki. Techniki pracy stosowane w arteterapii służą wspieraniu rozwoju, profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń psychofizycznych. Osoby podejmujące arteterapię nie muszą posiadać zdolności artystycznych ani wcześniejszych doświadczeń z tą formą pomocy.

Elementarną częścią arteterapii jest sama radość w procesie tworzenia nie zaś efekt finalny działań, jednakże tenże efekt może być pomocny do celów diagnostycznych terapii.  

Cel całościowy : działania rozwijające wyobraźnię, swobodną twórczości oraz spontaniczną ekspresję dzieci. Działania twórcze mają wpływ na rozwój emocjonalny, społeczny, motoryczny i poznawczy uczestników. W trakcie zajęć, jak i podczas spontanicznej radosnej zabawy dzieci poznają swoje otoczenie i uczą się czuć w nim bezpiecznie, dzięki czemu otwierają się na twórcze działanie i nawiązują relacje z innymi osobami. Zajęcia dają okazję do poznania swoich emocji, kształtują poczucie własnej wartości. Aktywność twórcza angażuje procesy nieświadome, dlatego zastosowanie arteterapii może być pomocne w wyrażaniu nieuzewnętrznionych emocji, których świadomy umysł nie jest w stanie rozpoznać. Zastosowanie terapii przez sztukę pomaga rozpoznać potrzeby poznawczo-rozwojowe, odreagować wewnętrzne napięcia i frustracje, ma wpływ na poprawę lub utrzymanie zdrowia i jakości życia. Adresowane jest dla każdej grupy wiekowej.  

Zakres:

  • plastykoterapia z elementami działań plastycznych,
  • biblioterapia z elementami bajkoterapii,
  • ludoterapia z elementami gier i zabaw integrujących,
  • teatroterapia z elementami gry pantomimicznej, improwizacji i dramy,
  • działania arteterapeutyczne z elementami muzykoterapii,
  • działania arteterapeutyczne z elementami choreoterapii,
  • arteterapia z elementami terapii pedagogicznej,
  • arteterapia z elementami socjoterapii,
  • pozostałe działania arteterapeutyczne: praca ze słowem i rekwizytem.

Forma: zajęcia indywidualne i grupowe dostosowane do potrzeb uczestników

II. Trening funkcjonowania w środowisku – nauka samodzielnego funkcjonowania.

III. Zajęcia socjalizacyjne dla dzieci z trudnościami w relacjach społecznych.

IV. W przygotowaniu praca metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

Główna idea tej metody to posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń jego rozwoju. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi. Podstawowe założenia metody to rozwijanie ruchem trzech aspektów:

  1. Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego.
  2. Świadomości przestrzeni i działania w niej.
  3. Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

mgr Magdalena Dostal
Pedagog, oligofrenopedagog, logopeda, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Indywidualnej stymulacji Słuchu- Johansen IAS. Specjalista w zakresie terapii dzieci i młodzieży, a w szczególności : zagrożonych autyzmem, autystycznych, zespołem Aspergera, niedosłyszących oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi.

Dla kogo przeznaczona jest terapia integracji sensorycznej?

Terapia integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod stosowanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Terapia SI przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży z różnego rodzaju problemami ukazującymi się w funkcjonowaniu w życiu codziennym, zarówno niemowlęcym, przedszkolnym jak i szkolnym np.:

  • obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe;
  • opóźniony rozwój motoryki dużej (mało sprawne ruchowo, biegając często przewracają się, mają trudności z jazdą na rowerze itp.);
  • opóźniony rozwój motoryki małej (problemy z samoobsługą, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł oraz wykonywanie czynności manualnych: cięcie nożyczkami, rysowanie itp.);
  • zaburzenia równowagi;
  • nadruchliwość lub nadmierne spowolnienie dziecka;
  • opóźniony rozwój mowy;
  • trudności w uczeniu się, pisaniu, czytaniu, liczeniu itd.;
  • obniżona jakość pisma / rysunku;
  • nieprawidłowo reagują na bodźce dotykowe (obcinanie paznokci, czesanie, mycie włosów, narzekanie na metki na ubraniu, chodzenie na boso), słuchowe, wzrokowe, lub węchowe;
  • trudności z koncentracją uwagi;
  • autostymulacja dziecka w zakresie pobudzania czynności układu przedsionkowego (częste bujanie się zarówno w ruchu rotacyjny lub liniowym) i proprioceptywnego (poszukiwanie ciągłego kontaktu fizycznego – np. odbijanie się od ścian, podskakiwania, zeskakiwania z dużych wysokości charakteryzujących się nieprawidłowymi reakcjami na ból);
  • opóźniony rozwój psychomotoryczny;
  • problemy emocjonalne;
  • zaburzenia zachowania (agresja, nieśmiałość);
  • nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD);
  • zaburzenia koncentracji uwagi (ADD);.
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD);
  • niedowidzących;
  • niedosłyszących;
  • z alkoholowym zespołem płodowym (FAS)
  • z autyzmem, zespołem Aspergera;
  • cierpiących na schorzenia o podłożu genetycznym (np. zespół Downa, Reta,)
  • z niepełnosprawnością intelektualną;
  • z innymi sprzężonymi zaburzeniami.

Terapia integracji sensorycznej jest także stosowana jako metoda profilaktyczna m.in. u dzieci z ciąży wysokiego ryzyka, przedwcześnie urodzonych lub znacznie po terminie, po pobytach na oddziale noworodków z intensywną opieką medyczną, po powikłanych porodach, urodzonych przez cesarskie cięcie. Im wcześniej, dzięki prawidłowej obserwacji zostaną rozpoznane deficyty leżące u podstaw zaburzeń, tym efekty terapii będą lepsze. Metoda integracji sensorycznej jest także wykorzystywana jako forma profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się i problemów rozwojowych oraz forma wspomagająca rozwój dzieci prawidłowo rozwijających się. Terapia integracji sensorycznej niweluje, powstałe w wyniku zaburzeń przetwarzania sensorycznego, dysfunkcje umożliwiając dziecku prawidłowy rozwój. Z dysfunkcji tych się nie wyrasta, nie zanikną one samoczynnie, dlatego też jeżeli Państwa zaniepokoi zachowanie, funkcjonowanie dziecka warto jest zgłosić się do wykwalifikowanego Terapeuty który przeprowadzi diagnozę i określi czy problemy te wynikają z zaburzeń integracji sensorycznej.

Diagnoza Integracji Sensorycznej ( czas trwania diagnozy 2-3 godz. )
Podopieczni Fundacji "Nowa Nadzieja" - 100 - 120 zł
Dzieci spoza Fundacji - 150 - 170 zł

Terapia Integracji Sensorycznej (czas trwania terapii 45 - 60 min.)
Podopieczni Fundacji "Nowa Nadzieja" - 40 zł
Dzieci spoza Fundacji - 60 zł.

mgr Joanna Dolna
(Gabinet terapeutyczno-szkoleniowy Jo-Da)
– nauczyciel-terapeuta - oligofrenopedagog, tyflopedagog, nauczycielka; prowadząca zajęcia Play Attention Learning System kształcące koncentrację, ćwiczące pamięć krótko- i długotrwałą, pozwalające doprowadzać zadania do końca, wpływające na grafomotorykę, motorykę dużą, uczenie się matematyczne i logiczne; prowadząca zajęcia usprawniające widzenie, rehabilitację oka dzieci niewidomych i słabowidzących, zajęcia wprowadzające do nauki alfabetu brajla;
- kierownik turnusów rehabilitacyjnych – wakacyjnych wyjazdów integracyjnych od 2014 roku, podczas których prowadzona jest terapia dzieci i wspomaganie rodziców w wymiarze min. 40h w ciągu 2 tygodni; współprowadząca zimowe półkolonie podczas ferii;
- tutor, trener; pomysłodawczyni i prowadząca od 2011 roku spotkania Klubu Rodziców Wymagających Dzieci pozwalające na dzielenie się emocjami, wiedzą i doświadczeniem związanymi z leczeniem i wychowaniem niepełnosprawnego dziecka oraz rozwijające samoświadomość rodzica, dorosłego;
- konsultant ds. diety dziecka ze spektrum autyzmu (bo jest mamą dziecka z autyzmem i od ponad 10 lat stosuje dietę u swojego dziecka); prowadząca warsztaty kulinarne „Zdrowe Piątki - Fundacyjne Rewolucje Kuchenne”.
Jestem dostępna pod nr telefonu: 501417274 (jeśli nie odbieram od razu, to oddzwaniam; można wysłać SMS) lub w piątki (w cztery oczy) od godz. 14.00-17.00. Można wysłać maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

mgr Emilia Walczak
Kynoterapia jest jedną z dziedzin zooterapii, metodą wzmacniającą efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. Towarzystwo psów motywuje dziecko do podjęcia wyzwań , daje poczucie bezpieczeństwa, buduje poczucie własnej wartości. Terapia staje się zabawą a założone cele zostają osiągnięte w atmosferze odprężenia.

Zajęcia z psami

  • obniżają napięcia i lęki
  • zmniejszają poczucie samotności
  • otwierają na komunikację ze światem zewnętrznym  
  • wyzwalają empatię
  • stymulują mowę
  • rozwijają słownictwo
  • wzbogacają wiedzę
  • poprawiają pamięć i koncentrację 
  • zaspokajają potrzebę ruchu oraz tworzenia
  • sprawiają, że dzieci lepiej reagują na negatywne bodźce zewnętrzne
  • poprawiają integrację sensoryczną
  • ćwicz motorykę małą i dużą
  • relaksują , wyciszają
  • budują poczucie własnej wartości, które przenoszone jest na inne dziedziny życia            

mgr Małgorzata Błaszczyk 
Logopeda, kompleksowa diagnoza zaburzeń mowy i wymowy, terapia logopedyczna dziecka zdrowego i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oligofrenopedagog, terapia dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 35-letnie doświadczenie w pracy z dzieckiem upośledzonym i autystycznym pozwala na zapewnienie opieki wszechstronnej pod względem merytorycznym. Zajęcia grupowe ukierunkowane na podejmowanie współpracy i integracji , niwelowanie niewłaściwych postaw w funkcjonowaniu w zespole. Specjalista terapii zaburzeń uwagi. Zajęcia z zakresu koncentracji uwagi i terapii deficytów poznawczych, szczególne zalecane dla dzieci nadpobudliwych, mających kłopot z podtrzymaniem uwagi na wykonywanych ćwiczeniach , rozumieniu czytanego tekstu, podejmowania decyzji, uzależnieniem od komputera. Terapia Play pozwala lepiej przygotowywać się do sprawdzianów i egzaminów.

Muzyk:

  • Zajęcia umuzykalniające indywidualne – ćwiczenia z zakresu treningu słuchowego, zapoznanie z instrumentami i wykorzystanie ich w terapii
  • Zajęcia umuzykalniające grupowe – pozwalają na wprowadzenie dziecka w świat doznań muzycznych połączone z nauką współdziałania i pracy grupowej
  • Zajęcia logorytmiczne - to świetne uzupełnienie terapii logopedycznej poprzez rytmizację mowy, usprawnianie motoryki dużej i małej poprzez działania muzyczne oraz trening słuchu.
  • Zapoznanie z grą na keyboardzie i nauka gry na instrumencie.
  • Zajęcia muzyczne polecane są dla dzieci zdrowych ale także dla dzieci upośledzonych umysłowo, z zaburzeniami motoryki , koncentracji, funkcjonowania społecznego, w szczególności dla dzieci autystycznych i z zespołem Aspergera.    

mgr Małgorzata Pluta 
Psycholog dzieci i młodzieży, psychoterapeuta nurtu poznawczo-behawioralnego w toku certyfikacji, pedagog, muzykoterapeuta, członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie w pracy psychologa zdobywała m.in. w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu, w Dziennym Ośrodku Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu, w Centrum Neuropsychiatrii „Neuromed” we Wrocławiu. Obecnie jest psychologiem i terapeutą w Fundacji „Nowa Nadzieja” oraz w szkole podstawowej i gimnazjum z oddziałem integracyjnym, gdzie prowadzi terapię dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, a także z innymi zaburzeniami rozwojowymi. Wspomaga młodych podopiecznych Fundacji w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi, intelektualnymi i pomaga w pokonywaniu problemów wychowawczych i edukacyjnych. Swoją wiedze oraz warsztat wzbogaca uczestnicząc w licznych szkoleniach oraz konferencjach: „Autyzm – objawy, rodzaje i metody terapii”, „Trening Umiejętności Społecznych jako program pracy z uczniem mającym trudności społeczne i emocjonalne”, „Metody diagnozy neuropsychologicznej”, „Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach”.

mgr Marlena Ulrych 
Psycholog, specjalizuje się szczególnie w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz systemem rodzinnym. W swojej działalności zawodowej współuczestniczy w diagnostyce w obszarze całościowych zaburzeń rozwojowych, zaburzeń OUN oraz zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży. Prowadzi oddziaływania terapeutyczne małego dziecka w ramach wczesnego wspomagania rozwoju oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami internalizacyjnymi i eksternalizacyjnymi.

mgr Katarzyna Sibińska
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z 20-letnim stażem pracy w zawodzie, oligofrenopedagog. Bogate doświadczenie w prowadzeniu zajęć rewalidacyjnych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:

  • terapia dysleksji, dyskalkulii, dysortografii;
  • diagnoza gotowości szkolnej;
  • wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie), mające na celu osiąganie sukcesów edukacyjnych.

 mgr Magdalena Buchla
Logopeda, pedagog specjalny, terapeuta mowy i komunikacji w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, terapeuta z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od 16 lat z powodzeniem prowadzi terapię logopedyczną i pedagogiczną dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem , Zespołem Downa, MPD oraz wszelkimi zaburzeniami w rozwoju. W swojej pracy między innymi wykorzystuje metody : m.werbo-tonalną, metodę krakowską a także metodę Integracji Odruchów wegdług Swietłany Masgutowej.

Cennik zajęć prowadzonych w Fundacji Nowa Nadzieja w Kaliszu
obowiązuje od 15 stycznia 2017

 

Rodzaj zajęć

Zajęcia terapeutyczne

Psycholog

TUS – psycholog /grupa/

 

 

Podopieczni Fundacji

 Indywidualna

 

 50

 80

-

 Grupowa

 

 30

 30

 40

 

Dzieci spoza Fundacji

 Indywidualna

 

 60

 80

-

 Grupowa

 

 40

 40

 50

 

 

Oddział Poznań

 

 

 Indywidualne

 70

 80

Grupowe

 40

 -

 40

 

 

Wspieraj nas na Allegro

Kup i pomóż chorym dzieciom

 

Fundacja posiada status

Organizacji Pożytku Publicznego

Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja” powstała w 2008 jako efekt wysiłku grupy rodziców chorych dzieci. Od września 2009 r. Fundacja posiada status Organizacji Pożytku Publicznego.

KRS 0000321541

Infolinia do Fundacji

Godziny działania infolinii:

  • Poniedziałek: 13.30-18.00
  • Wtorek: 9.00-15.00
  • Środa: 9.00-15.00
  • Czwartek: 9.00-15.00
  • Piątek: 9.00-15.00


Wspierają nas:

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.